Sveiki atvykę į Dacia.lt SUSISIEKITE SU MUMIS
OK

Reglamento pasikeitimai: WLTP ir ĮVSITK



2017 m. rugsėjo 1 d. įsigaliojo WLTP tvarka, palaipsniui pakeičianti senąjį Naujojo Europos važiavimo ciklo (NEDC) sertifikavimo protokolą. Be WLTP, bus atliekamas ir įprastinėmis vairavimo sąlygomis išmetamo teršalų kiekio (ĮVSITK) bandymas, kad būtų nustatyti realūs skaičiai eksploatacinėmis sąlygomis. Daugiau apie šiuos pakeitimus ir kokia jų reikšmė jums, paaiškinama toliau.




Kas yra sertifikavimo protokolas?

Sertifikavimo protokolas – tai serija tam tikrų privalomų bandymų, kurie liudija rinkai pristatomų naujų transporto priemonių atitiktį reglamentui. Šiais bandymais siekiama patikrinti, ar visos transporto priemonės atitinka reglamentų dėl teršalų išmetimo reikalavimus, dar vadinamus išmetamųjų teršalų standartais. Šiuo metu galioja „Euro 6“ norma.

Bandymai atliekami laboratorijoje, juos vykdo nepriklausomos organizacijos (pavyzdžiui, Prancūzijoje – UTAC). Šie bandymai pagrįsti standartiniais važiavimo ciklais (trukmė, greitis, įranga, temperatūra ir pan.) ir per juos išmatuojamas išmetamų taršalų, C02 kiekis, taip pat varikliuose sudeginamų degalų kiekis. Tai standartiniai rodikliai, leidžiantys palyginti įvairių gamintojų automobilių modelių eksploatacines savybes. Šie duomenys būna skelbiami brošiūrose ir gamintojų interneto svetainėse.



Nuo NEDC prie WLTP

Iki 2017 m. rugsėjo galiojo NEDC sertifikavimo protokolas, priimtas paskutiniajame praeito amžiaus dešimtmetyje. Kadangi per pastaruosius 30 metų transporto priemonės labai pasikeitė, vietoje NEDC palaipsniui pradedamas taikyti WLTP.

O koks tarp jų skirtumas? Visų pirma, WLTP ciklas ilgesnis ir intensyvesnis nei NEDC. Bandymai atliekami su didesniu greičiu. Platesnis ir temperatūros diapazonas, atsižvelgiama į visą transporto priemonės įrangą (žr. tolesnę lentelę). Taip nustatomas išmetamųjų teršalų kiekis daug labiau atitinka kasdienio vairavimo sąlygas.



NEDC ir WLTP palyginimas


Pateikiame NEDC ir WLTP bandymų skirtumus
Nors šiomis realistiškomis bandymų sąlygomis nustatomas didesnis suvartojamų degalų ir išmetamų teršalų kiekis, praktikoje suvartojamų degalų kiekis nesikeičia. Tai tiesiog tikslesnis automobilio eksploatacijos rodiklis, nes atliekant bandymus pagal naująjį WLTP protokolą išmetamo CO2 kiekis nustatomas atsižvelgiant į transporto priemonės tipą, taip pat pasirinktą įrangą ir priedus. Be to, rodiklis remiasi ne vieno bandymo rezultatu (kaip kad yra NEDC atveju), o visos bandymų serijos rezultatais, užfiksuotais atliekant bandymus su to paties tipo transporto priemone.



Įprastinėmis vairavimo sąlygomis išmetamas teršalų kiekis (ĮVSITK)

įvestas rodiklis ĮVSITK – įprastinėmis vairavimo sąlygomis išmetamas teršalų kiekis. Kadangi šis dydis matuojamas tikromis vairavimo sąlygomis keliuose, patvirtintas ĮVSITK bandymas WLTP sertifikavimą papildo praktikoje nustatytais duomenimis apie išmetamą teršalų kiekį.

„Renault“ grupė ĮVSITK bandymų duomenis pradėjo skelbti naujoms transporto priemonėms, registruotoms nuo 2016 m. rugsėjo. Daugiau informacijos rasite adresu grouperenault.com/RDE.



Tvarkaraštis


Nuo 2017 m. rugsėjo iki 2018 m. rugsėjo visos rinkoje naujos transporto priemonės (nauji modeliai / varikliai) turi būti sertifikuotos laikantis WLTP procedūros.

Nuo 2018 m. rugsėjo visos parduodamos naujos transporto priemonės turi būti sertifikuotos pagal WLTP. Kad būtų paprasčiau naudotojams, iki 2018 m. pabaigos reguliavimo institucijos paprašė visų gamintojų toliau skelbti tik NEDC rezultatus. Todėl iki 2019 m. pradžios visų transporto priemonių, kurios jau sertifikuojamos pagal WLTP, bandymų rezultatai bus konvertuojami į NEDC atitikmenis. Būtent šie dydžiai atitinkamose šalyse bus naudojami mokesčių skaičiavimo tikslais.

Nuo 2019 m. sausio bus skelbiami tik WLTP bandymų rezultatai.

Įgyvendinant WLTP ir ĮVSITK sertifikavimo protokolus, po truputį tobulinama ir „Euro 6“ norma, kurios turi laikytis automobilių gamintojai, kad automobilių rinka darytų kuo mažesnį poveikį aplinkai. Nuo 2020 m. sausio 1 d. įsigalios „Euro 6d“ norma.



Ką tai reiškia jums

Reikėtų atkreipti dėmesį, kad nuo taikomo sertifikavimo protokolo nepriklauso nei transporto priemonės eksploatacinės savybės, nei degalų sąnaudos.

Tačiau gamintojų skelbiamas išmetamas CO2 kiekis ir degalų suvartojimas, nustatytas pagal WLTP, tikriausiai bus didesnis, nes naujasis protokolas geriau atspindi įprastines vairavimo sąlygas.

Kitaip sakant, WLTP yra tikslesnis nei NEDC, bet praktikoje nei eksploatacinės savybės, nei degalų suvartojimas nesikeis.