Nauji reikalavimai

Mūsų pažadas

Regulations

Mažesnės sąnaudos ir mažiau teršalų įgyvendinant efektyvius ir pasiteisinusius sprendimus

DACIA siekia, kad nauji automobiliai būtų lengviau prieinami daugeliui. Siūlome patrauklius, kokybiškus automobilius, kuriuose naudojamos patikimos ir efektyvios technologijos. Norint sumažinti suvartojamų degalų ir išmetamų teršalų kiekį, mūsų transporto priemonėse įdiegtos technologijos, naudojamos visoje RENAULT grupėje, ir pasitelkiama visos grupės sukaupta patirtis.

DACIA siūlo įvairius sprendimus ir technologijas, padedančias sumažinti degalų suvartojimą ir išmetamo CO2 kiekį dar iki važiavimo, taip pat važiuojant ir vėliau, optimizuojant transporto priemonės eksploataciją.

Pasikeitus reglamentui norime ir toliau būti priekyje, todėl iškart taikome pasaulinę suderintą lengvųjų transporto priemonių bandymo procedūrą (WLTP). WLTP – tai žingsnis pirmyn, nes atliekant duomenys, gaunami atliekant šį bandymą, daug artimesni tam, kaip automobilis eksploatuojamas kasdienybėje.

Nauji reikalavimai

Nauji reikalavima: kas yra WLTP ir ĮVSITK

2017 m. rugsėjo 1 d. įsigaliojo WLTP tvarka, palaipsniui pakeičianti senąjį Naujojo Europos važiavimo ciklo (NEDC) sertifikavimo protokolą. Be WLTP, bus atliekamas ir įprastinėmis vairavimo sąlygomis išmetamo teršalų kiekio (ĮVSITK) bandymas, kad būtų nustatyti realūs skaičiai eksploatacinėmis sąlygomis. Daugiau apie šiuos pakeitimus ir kokia jų reikšmė jums, paaiškinama toliau.

Kas yra sertifikavimo protokolas?


Sertifikavimo protokolas – tai serija tam tikrų privalomų bandymų, kurie liudija į rinką tiekiamų naujų transporto priemonių atitiktį reglamentui. Šiais bandymais siekiama patikrinti, ar visos transporto priemonės atitinka reglamentų dėl teršalų išmetimo reikalavimus, dar vadinamus išmetamųjų teršalų standartais. Šiuo metu galioja „Euro 6“ standartas.



Bandymai atliekami laboratorijoje, juos vykdo nepriklausomos organizacijos (pavyzdžiui, Prancūzijoje – UTAC). Šie bandymai pagrįsti standartiniais važiavimo ciklais (trukmė, greitis, įranga, temperatūra ir pan.) ir per juos išmatuojamas išmetamų taršalų, C02 kiekis, taip pat vidaus degimo varikliuose sudeginamų degalų kiekis. Tai standartiniai rodikliai, leidžiantys palyginti įvairių gamintojų automobilių modelių eksploatacines savybes. Šie duomenys būna skelbiami brošiūrose ir gamintojų interneto svetainėse.

Nuo NEDC prie WLTP


Iki 2017 m. rugsėjo galiojo NEDC sertifikavimo protokolas, priimtas paskutiniajame praeito amžiaus dešimtmetyje. Kadangi per pastaruosius 30 metų transporto priemonės labai pasikeitė, vietoje NEDC palaipsniui pradedamas taikyti WLTP.



O koks tarp jų skirtumas? Visų pirma, WLTP ciklas ilgesnis ir intensyvesnis nei NEDC. Bandymai atliekami su didesniu greičiu. Platesnis ir temperatūros diapazonas, atsižvelgiama į visą transporto priemonės įrangą (žr. tolesnę lentelę). Taip nustatomas išmetamųjų teršalų kiekis daug labiau atitinka kasdienio vairavimo sąlygas.
NEDC ir WLTP palyginimas
Characteristics
NEDCWLTP
Length of cycle (min)2030
Distance (km)1123
Average speed (km/h) 3447
Max speed (km/h)120131
% of time stopped2413
NEDCWLTP
Results
Test results are far from real-use measurementsTest result are closer to real-use

One result per model/engine/gear boxFor each model/engine/gear box: A minimum result and a maximum result
Pateikiame NEDC ir WLTP bandymų skirtumus. Nors šiomis realistiškomis bandymų sąlygomis nustatomas didesnis suvartojamų degalų ir išmetamų teršalų kiekis, praktikoje suvartojamų degalų kiekis nesikeičia. Tai tiesiog tikslesnis automobilio eksploatacijos rodiklis, nes atliekant bandymus pagal naująjį WLTP protokolą, išmetamo CO2 kiekis nustatomas atsižvelgiant į transporto priemonės tipą, taip pat pasirinktą įrangą ir priedus. Be to, rodiklis remiasi ne vieno bandymo vienam automobilio medeliui rezultatu (kaip kad yra NEDC atveju), o visos bandymų serijos rezultatais, užfiksuotais atliekant bandymus su to paties tipo transporto priemone.

Įprastinėmis vairavimo sąlygomis išmetamas teršalų kiekis (ĮVSITK)


Nepaisant to, kad WLTP bandymų ciklų reikalavimai griežtesni, nei naudojami NEDC protokole, jie vis dėlto neatspindi visų įprastinėmis sąlygomis naudojamos transporto priemonės parametrų. Todėl įvestas rodiklis ĮVSITK – įprastinėmis vairavimo sąlygomis išmetamas teršalų kiekis. Kadangi šis dydis matuojamas tikromis vairavimo sąlygomis keliuose, patvirtinamasis ĮVSITK bandymas WLTP sertifikavimą papildo praktikoje nustatytais duomenimis apie išmetamą teršalų kiekį.



„Renault“ grupė ĮVSITK bandymų duomenis pradėjo skelbti naujoms transporto priemonėms, registruotoms nuo 2016 m. rugsėjo. Daugiau informacijos rasite adresu grouperenault.com/RDE.


Tvarkaraštis


Nuo 2017 m. rugsėjo iki 2018 m. rugsėjo visos naujos rinkoje transporto priemonės (nauji modeliai / varikliai) turi būti sertifikuotos laikantis WLTP procedūros.


Nuo 2018 m. rugsėjo visos parduodamos naujos transporto priemonės turi būti sertifikuotos pagal WLTP.


Kad būtų paprasčiau naudotojams, iki 2018 m. pabaigos reguliavimo institucijos paprašė visų gamintojų toliau skelbti tik NEDC rezultatus. Todėl iki 2019 m. pradžios visų transporto priemonių, kurios jau sertifikuojamos pagal WLTP, bandymų rezultatai bus konvertuojami į NEDC atitikmenis. Būtent šie dydžiai atitinkamose šalyse bus naudojami mokesčių skaičiavimo tikslais.
Nuo 2019 m. sausio bus skelbiami tik WLTP bandymų rezultatai.


Įgyvendinant WLTP ir ĮVSITK sertifikavimo protokolus, palaipsniui tobulinamas ir „Euro 6“ standartas, kurio turi laikytis automobilių gamintojai, kad automobilių rinka darytų kuo mažesnį poveikį aplinkai. Nuo 2020 m. sausio 1 d. įsigalios „Euro 6d“ standartas.

Ką tai reiškia jums


Reikėtų atkreipti dėmesį, kad nuo taikomo sertifikavimo protokolo nepriklauso nei transporto priemonės eksploatacinės savybės, nei degalų sąnaudos.



Tačiau gamintojų skelbiamas pagal WLTP nustatytas išmetamas CO2 kiekis ir degalų suvartojimas tikriausiai bus didesnis, nes naujasis protokolas geriau atspindi įprastines vairavimo sąlygas.



Kitaip sakant, WLTP duomenys yra tikslesni nei NEDC, bet praktikoje nei eksploatacinės savybės, nei degalų suvartojimas nesikeis.

Mūsų įsipareigojimai

Paprasta ir aiški informacija apie degalų suvartojimą
Toliau vykdysime DACIA prekės ženklo pažadą – siūlyti nebrangius sprendimus, pateikiant skaidrią informaciją apie naujuosius degalų suvartojimą ir išmetamų teršalų kiekį reguliuojančius reglamentus ir laikantis jų reikalavimų.

DACIA visada rėmė skaidrumą ir paprastumą, todėl perėjimą prie naujųjų reikalavimų labai palaikome.

Nuo 2018 m. sausio DACIA rinkai pateiks pirmąsias transporto priemones, sertifikuotas pagal naująją tvarką. Nuo 2018 m. rugsėjo visos parduodamos DACIA transporto priemonės bus sertifikuotos pagal WLTP.

Mūsų sprendimai

Išmanūs būdai sutaupyti
Dacia siekia, kad jūs aiškiai suprastumėte, iš ko susideda eksploatacijos sąnaudos, ir imasi veiksmų jas sumažinti. Todėl siūlome įvairių sprendimų, kaip pasitelkiant išmanumą sumažinti degalų suvartojimą ir išmetamą CO2 kiekį dar nepradėjus važiuoti, taip pat važiuojant ir vėliau.
Taupiosios technologijos

- Transporto priemonės funkcijos, pavyzdžiui, pavaros keitimo indikatorius, ekonomiško režimo mygtukas, kelionės ataskaita su vairavimo ekonomiškumo įvertinimu taškais* ir ekonomiško važiavimo patarimai* vairuojant – leidžiantys optimizuoti degalų suvartojimą realiuoju laiku;



- Variklio paleidimo ir sustabdymo sistema C73 and Start “ – suvartojamų degalų ir išmetamų teršalų kiekiui sumažinti, kai transporto priemonė stovi.



* Tik naujajame DUSTER.
SND varomos transporto priemonės

D ACIA siūlo patikimą sprendimą – visų modelių transporto priemonių variantą, varomą suskystintomis naftos dujomis (SND). Pasirinkdami šį sprendimą renkatės saugią ir patikimą technologiją. SND – propano, butano dujų ir kitų komponentų mišinys. SND – šalutinis naftos perdirbimo ir gamtinių dujų gavybos produktas.



SND tiekiamos skysta forma ir gali būti laikomos rezervuaruose; prieš tiekiant SND į variklį, jos grąžinamos į dujinę būseną.



SND varomas transporto priemones naudoti paprasta, jų sąnaudos mažesnės nei varomų benzinu. Tokios transporto priemonės yra ir ekologiškesnės, nes išmeta per 10 % mažiau CO2 nei tos, kuriose naudojamas benzinas.